30 Aralık 2014 Salı

Merhaba

25.03.2014


Tüm yeni annelere merhaba,

Ben 6 aylık, henüz çok yeni sayılabilecek bir anneyim. 6 aylık Ali isminde bir oğlum var. Bu bloğu benden daha yeni annelere bir ışık, bir fikir olur amacıyla açtım. Bazen hislerimi, bazen oğlumun özel anlarını bazen de deneyimlerimi not alan birisiyim. Neredeyse çocukluktan beri günlük tutuyorum. Doğumdan beri de hem kendime not, hem de oğluma anı olsun diye yazıyorum. Her ne kadar teknolojinin içinde birisi olsam da benim için yazmak; kalem-kağıt demek. Ama bu deneyimler bende kalmamalı diye düşünüyorum. Bu yüzden burayı açtım. Her ne kadar her deneyim o anneye ve bebeğe özel olsa da belki birilerinin işine yarar diye umuyorum.

Aslında her bebek tek, her anne tek… Yaşananlar tek. Yeni bir anne gördüğümüzde çoğunlukla kendi bildiklerimizin doğruluğundan emin olarak fikirlerimizi aktarma hatta bazen dayatma hevesine tutulsak da herkesin deneyimi kendine doğru. Bu doğrular bebeğe, anneye hatta onların hayat koşullarına göre farklılaşabiliyor. Herkes kendi doğrusunu oluşturuyor.
Ama her annenin gittiği bu farklı yollar tek bir hedefe varmak istiyor hep. Sağlıklı bir bebek, sorunsuz beslenme ve uzun uykular… Gerisi teferruat!

Bende bu 6 aylık süreçte sık sık böyle deneyimleri dinledim, okudum. Muhtemelen bebeklerimiz yetişkin olana dek de devam edecek bu bilgi paylaşımı ihtiyacı. Bu şekilde akla yatan fikirler uygulanacak veya başkalarının da sizin yaşadıklarınızı yaşadığını görmek bir nebze olsun rahatlatacak.

Bende kendi ihtiyacımdan yola çıkarak belki bir faydası dokunur umuduyla yazdıklarımdan ve bundan sonra yaşayacaklarımdan notlar paylaşmaya başlayacağım. Yani şu ana kadar aldıklarımı yeni annelere vermeye çalışacağım.

Fikirlerim, önerilerim başkalarının doğrularını çürütmek için değil, doğruları çoğaltmak için. Zaten yardım istemeyene, sormayana fikirlerimi dayatmaya, hatta söylemeye bile hevesli biri değilim. Zira anneler bu konuda biraz hassas oluyorlar. Bu nedenle bu blog gönüllü fikir isteyen annelere gelsin 

BNÇ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder